Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych – RODO, Dz. Urz. UE L 119, s. 1), informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Gminy Choceń z siedzibą: ul. Sikorskiego 12, 87-850 Choceń, reprezentowany przez Wójta Gminy. Kontakt: tel.: 54 284 66 17; e-mail: gmina.chocen@chocen.pl.
2. W Urzędzie Gminy Choceń funkcję Inspektora Ochrony Danych pełni Pani Agnieszka Świątkowska. Kontakt z IOD: agnieszka.swiatkowska@chocen.pl lub tel. 54 284 66 17
3. Państwa dane osobowe będą przetwarzane przede wszystkim celem wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (art. 6 ust. 1 lit. e RODO) oraz do wykonania obowiązków prawnych, jakie na nas ciążą (art. 6 ust. 1 lit. c RODO, art. 9 ust. 2 lit. b RODO) w szczególności w związku z realizacją zadań w oparciu o przepisy, m.in.:
· ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
· ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
· ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
· ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska,
· innych ustaw i przepisów, w tym aktów wykonawczych (rozporządzeń) określających zadania z zakresu JST
Państwa dane mogą być także przetwarzane w celu dochodzenia roszczeń wynikających z przepisów prawa cywilnego oraz obrony przed takimi roszczeniami, jeśli takie się pojawią (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) lub dla prawidłowej realizacji zawartej umowy (tj. art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
W wyjątkowych przypadkach Państwa dane osobowe przetwarzane są na podstawie udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody
- art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Może to dotyczyć danych kontaktowych, które podają Państwo w celu usprawnienia kontaktu, a które nie są wymagane przez przepisy (np. numer telefonu, adres e-mail). Dane te na naszych formularzach oznaczone są jako dobrowolne a ich podanie oznaczać będzie zgodę na ich przetwarzanie w celu kontaktu i w związku ze sprawą dla której Państwo podają te dane.
4. Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji wymienionych powyżej celów, w oparciu o przepisy prawa.
Dane osobowe przetwarzane na podstawie przepisów prawa, głównie w postępowaniach administracyjnych, będą przechowywane przez czas wskazany w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. Dane osobowe przetwarzane w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. b RODO będą przechowywane przez okres trwania łączącej nas umowy, jak również przez okres trwania wymagalności ewentualnych roszczeń z tym związanych – zgodnie z ustawowym terminem ich przedawnienia. Dane przetwarzane na podstawie Państwa zgody będą przetwarzane do czasu ustania celu przetwarzania bądź do momentu wycofania zgody.
5. Odbiorcami Państwa danych będą wyłącznie podmioty, urzędy i instytucje państwowe uprawnione do tego na podstawie przepisów prawa lub podmioty, z którymi Administrator podpisał umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych np. z zakresu obsługi IT.
6. Na zasadach określonych w RODO i w zależności od przesłanki przetwarzania Państwa danych, mają Państwo prawo do żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu z powodu szczególnej sytuacji. W przypadku danych przetwarzanych na podstawie zgody - prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
7. Jeżeli uznają Państwo, że dane osobowe będą przetwarzane niezgodnie z wymogami prawa, mają Państwo prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
8. W ramach przetwarzania danych nie stosujemy metod polegających na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
9. Podanie przez Państwa danych w zakresie wynikającym z przepisów prawa jest wymogiem ustawowym i jest niezbędne do realizacji świadczeń i innej działalności wynikającej z wymienionych wcześniej aktów prawnych. W przypadku niepodania realizacja wskazanych wyżej zadań będzie niemożliwa. Dane przetwarzane na podstawie zgody są podawane dobrowolnie.
10. Co do zasady nie przekazujemy Państwa danych do Państw Trzecich.